Molslinjen reagerer på bod

Det er et faktum at passagererne på Bornholmslinjens færger er utilfredse med færgebetjeningen, og det vil Molslinjen efter bedste evne gøre noget ved.
Det er især Shoppen på Bornholmslinjens færger, som kunderne er utilfredse med, den er for lille og udvalget er ikke stort nok.

Det erkender kommunikationschef hos Molslinjen, Jesper Maack, men han undrer sig også over det:

- først må jeg sige, at vi synes det er lidt uretfærdigt, mest fordi Shoppen faktisk ikke er en del af færgekontrakten. Når det så er sagt, så er det jo i første omgang passagerne, vi godt vil give en så god oplevelse som muligt.

Derfor har Molslinjen faktisk for længe siden ansøgt de danske søfartsmyndigheder om lov til at sælge både parfumer og spiritus i Shoppen om bord på Bornholmslinjens færger, fordi det er nogle af de ting passagerne efterspørger. Og de havde faktisk også fået papirere på, at de godt måtte sælge de nævnte varer. Men af en eller anden grund, så er tilladelsen fra de danske søfartsmyndigheder forsvundet i den internationale database, og det går ikke når nu der bliver sejlet i svensk farvand.

- Det er selvfølgelig super ærgerligt, at tilladelsen af en eller anden årsag er forsvundet, men vi er godt i gang med en ny ansøgning, så vi forventer at det bliver muligt at købe parfume og spiritus igen, udtaler kommunikationschef hos Molslinjen, Jesper Maack.

Og kommunikationschefen fortsætter:

- Vi vil dog fortsat arbejde for at Shoppen ikke vægter tungt i fremtidige undersøgelser, da vi som sagt ikke mener den er en del af kontrakten. Og vi kan altså ikke både lave større Shop og tage flere rejsende med.

Indretningen på Bornholmslinjens færger er også et af de punkter der får kritik af passagerne. Og her udtaler Jesper Maack:

- Vi er allerede på nuværende tidspunkt i gang med at kigge på indretningen omkring cafeteriet, hvor der bliver tænkt i nogle flere borde og også bænke, som bornholmerne har efterspurgt.