Medier sælger Bornholm

Bornholm fik også i 2018 masser af presseomtale i ind- og udland. Destination Bornholm har opgjort værdien af presseindsatsen.
Interessen for Bornholm er stor fra medier verden over.

Det konstaterer Destination Bornholm, der hvert år arrangerer og gennemfører en række pressebesøg for blandt andre danske og udenlandske journalister. Resultatet af disse besøg er at Bornholm opnår en værdifuld omtale i både Danmark og udlandet.

Destination Bornholm gennemførte i 2018 76 pressebesøg for 94 journalister og andre formidlere. Resultatet af dette blev 246 omtaler på print, online samt video mod 168 i 2017. Den megen omtale er nået ud til 128 mio. læsere og følgere, hvilket ligeledes er en stor stigning i forhold til 2017, hvor tallet var 87 mio.

- Interessen for Bornholm er stadigt stigende fra både traditionelle samt sociale medier. I dag deles omtale i stort omfang, ikke mindst på mange digitale platforme. Dermed kommer de gode historier om Bornholm ofte bredt ud og når flere personer end det tidligere har været muligt, siger Helle Mogensen, der er presseansvarlig hos Destination Bornholm.

Hun oplyser, at de første presseture i 2019 allerede er gennemført i februar og primo marts.