Næste udsendelse:

TV i dag

  • 23:45Fugleskolen (G)Vil du også have mere ud af turen? At kende fuglene omkring os giver nye og spændende oplevelser i naturen. Sune Riis er biolog og dedikeret ornitolog. Han giver tip til, hvordan man kan kende de bornholmske fugle på udseende, lyde og adfærd.
  • 00:0019.30Nyheder (G)
  • 00:15Kulturkavalkade (G)Kulturkavalkaden - vi ser tilbage på kulturåret 2019.
  • 01:55Månedens foredrag - Christina Seehusen (G)Arkæolog Christina Seehusen fortæller om udgravningerne i 2016 på Nørre Sandegård
  • 02:45Bornholm knokler - Autolakerer (G)Der bliver slebet, malet og lakeret i denne udgave i Bornholm Knokler, hvor vi er på besøg i Lakcenteret i Rønne. Her har en Toyota Aygo fået en lille skade, og skærmen skal omlakeres. En ikke helt nem opgave når maling og lak elsker at løbe.
  • 03:30Fra lade til landevej Tungen lige i munden (7:12) (G)Når man har haft alt skilt ad, skal alt sættes sammen igen. Det tager tid, og med et nymalet karosseri skal tungen holdes lige i munden, så man undgår ridser i den nye lak. Samtidig holder gutterne vejret, da motoren skal startes for første gang. Hvis den altså vil.
  • 04:00Vild Med Dyr - Vorteøgler (G)I dagens Vild Med Dyr skal Anna Louise være med til at flytte vorteøgler fra kulissen ud i deres nye hjem i Randers Regnskov. De uhyre sjældne dyr skal tages med snilde, beslutsomhed og, ikke mindst, et fast greb i nakken.
  • 04:30Nationalpark Thy (32:52) (G)Naturprogram fra Nationalpark Thy
  • 05:00Stafetten - Jan Paul (G)Jan Paul er øens brygmester. Han arbejder for Svaneke Bryghus men tager også rundt i verden med sin kunnen. Jan Paul er oprindeligt fra nordtyskland, hvor han lærte dansk i skolen. Han er vild med Bornholm og føler sig hjemme på øen.

Forsikringskunder søger personlig kontakt

5.000 bornholmere søger hvert år hjælp i Tornegade i Rønne, hvor Bornholms Brandforsikring holder til. Samtidigt bruger flere også den digitale kontakt.
Selv om selvbetjening og digitale løsninger bliver en stadigt større del af vores hverdag, er Bornholmerne meget glade for at mødes ansigt til ansigt. Også når det gælder forsikringer. Hele 5.000 kunder besøger årligt Bornholms Brands kontor i Rønne. Det svarer til 20 hver dag.

Det oplyser Bornholms Brandforsikring, der for første gang har opgjort besøgstallet ved serviceskranken i Tornegade. Optællingen viser, at der i gennemsnit kommer 20 kunder forbi Tornegade 8 hver dag for at få personlig hjælp til at betale en regning, anmelde en skade eller for at få hjælp til at forstå et forsikringstilbud.

Besøgstallet overrasker direktør Morten Holten.

- Vi har en tæt dialog med vores kunder på telefonen, her på kontoret, og når vi møder dem rundt omkring på øen. Men jeg havde faktisk ikke troet, at så mange benytter sig af muligheden for at få en personlig betjening af vores personale her ved skranken. Vores motto er ”Vi hjælper dig”, og det har vi nu fået understreget, at bornholmerne virkelig sætter pris på,” siger Morten Holten.

Han oplyser, at cirka halvdelen af de personlige henvendelser drejer sig om skader, hvor medarbejderne i Kundeservice hjælper med at udfylde papirerne. Ved småskader kan personalet behandle skaden med det samme, så kunden hurtigt kan få udbetalt forsikringssummen. Det samme gælder ved køb af bil. Her vælger mange kunder at kigge forbi kontoret for at få hjælp til at omregistrere eller få styr på ansvarsforsikring, kasko og selvrisiko.

Kontoret er ligeledes åbent for nye kunder. Medarbejderne i Kundeservice hjælper hvert år mange nye kunder med at forstå, hvilke forsikringer og fordele de kan få ved at skifte til Bornholms Brandforsikring.

- Når vi møder vores kunder, får vi en rigtig god forståelse for bornholmernes behov og ønsker. Ud fra de mange spørgsmål og tilbagemeldinger kan vi hele tiden tilpasse vores produkter i forhold til pris, dækning og tilvalg, siger Morten Holten.

Han påpeger i øvrigt, at de mange fysiske møder kun er en del af billedet. Stadig flere af kunderne i Bornholms Brand benytter sig af selvbetjening på bornholmsbrand.dk. Og så er der nye digitale løsninger på vej til alle dem, der ikke føler et behov for at møde op i Kundeservice i Rønne. Han oplyser desuden, at forsikringsselskabet snart lancerer en app.

Aktuelle programmer på Play